Friday 12 January 2018

نقشه ایران در شکوه آبشار


هرچند ما تنها سفیدی اش را می بینیم، اما آبشار هزار رنگ دارد و سقوط آب هزار جاذبه و هزاران دست طبیعت باعث و بانی نبرد سنگ و رود اند و هزار دره و دامنه به یاری رود شتافته تا خود را بی هراس و آسوده به سراشیبی یقین رساند و پرغرور در بلندی ها به پرواز درآید و به دریاچه امن  فرو ریزد.

رشته کوه البرز در دامنه کوه قلعه سازان در مسیر رودخانه خروشان شیر آباد قرار گرفته و آبشاری با همین نام را برانگیخته و بنیان گذارده است. نه تنها آبشارشیرآباد را که شش آبشار دیگر را نیز. آبشار لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه، زیارت و آبشاررنکو که مجموعه هفت آبشارند و در شکوه غارها از رویت روستائیان گریخته، خود را در دل جنگل های بکر پنهان ساخته اند. تفرج گران اما، کوله باربسته، سکوت این جنگل ها را می شکنند تا طبیعت دست ناخورده استان گلستان را تسخیرکرده و راهی دنیایی شوند از آبشار های بزرگ و کوچک، سقوط مکرر و اسرارآمیز رودها، درختان سر به فلک کشیده توسکا و سرخس و سرخی و رخ زردی قارچ های رنگارنگ. این رهروان، همان سیاحان ناخوانده اند که به اندک لبخندی از نگاه نافذ حیوانات جنگلی و گربه های وحشی که درلابلای درختان به کمین و نظاره نشسته اند، می گریزند.

عکس زیبایی از آبشار شیرآباد در فضای مجازی منتشر شده که نقشه ایران را تداعی می کند. به نظر می رسد که فرم دریاچه زیر پای آبشار در تنگی دید دوربین و از میان سنگ های کوه و برگ درختان، بطور غیر مترقبه ای نقشه ایران را به تصویر کشیده و ایران به شکل گربه ای آبی رنگ در بستر ژرف و در حاشیه ریز امواج دایره وار آن، آرام گرفته است.